System operacyjny nie przedstawiałby wartości, gdyby nie dedykowane do niego liczne aplikacje. To właśnie liczba aplikacji, w dużej mierze jest podstawowym argumentem wyboru określonej platformy.
Nowe trendy w aplikacjach mobilnych
Według badań statystycznych wynika, że aplikacje najczęściej instalowane przez polskich użytkowników smartphonów to komunikatory i serwisy społecznościowe. Na drugim miejscu jest, coraz bardziej rozwijająca się gałąź mobilnego przemysłu, o czym może świadczyć rosnąca popularność gier i przychody jakie generują. Warto również zwrócić uwagę, na dużą aktywację firm tworzących aplikacje mobilne na zamówienie. Coraz więcej pojawia się aplikacji o których szybko się nie zapomina. Najważniejsze staje się dostarczanie realnej wartości i zaspokojenie potrzeby użytkownika ”tu i teraz”. Dlatego zauważamy postęp geolokalizacji, targetowania przekazu, oraz optymalizacji treści pod kątem potrzeb określonych użytkowników. Zaczynamy się przyzwyczajać do mobilnej bankowości i korzystać z mobilnych płatności. Głównym hasłem dla aplikacji mobilnych staje się funkcjonalność. Jeszcze inny kierunek rozwoju aplikacji, można zauważyć wśród różnego rodzaju serwisów newsowych i gazetowych, oraz wzrost ilości aplikacji muzycznych. Powoli odchodzi się od nielegalnego piractwa na rzecz użytkownika płatnych treści. Są one tańsze w zakupie i bardziej dostępne niż kiedyś, co zwiększa konkurencyjność. Duży rozkwit można zaobserwować, także na rynku płatności z wykorzystaniem NFC. To poważne odejście od kart kredytowych, oraz rożnego rodzaju kuponów rabatowych, a następnie przeniesienie tego na smartphona.
Wszystko to świadczy o tym, że przyszłość należy do HTML5, RIA, oraz tych wszystkich rozwiązań responsywnch, mających na celu ułatwienie przeglądania stron internetowych i korzystania z ich pełnej funkcjonalności. Aplikacje mobilne stają się nierozłączną częścią naszego codziennego życia.